Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Optymalizacja feedu produktowego w Google Merchant Center: klucz do sukcesu kampanii

Biznes Data publikacji - 11 września 2024 Autor - Redakcja finna.pl
Optymalizacja feedu produktowego


Sprzedaż internetowa daje duże możliwości zysku, ale też trzeba zdawać sobie sprawę, że konkurencja na rynku jest naprawdę duża. Bardzo ważną rolę odgrywają kampanie produktowe Google Merchant Center. Aby jeszcze zwiększyć ich efektywność, warto zadbać o optymalizację feedu produktowego.

Czym jest optymalizacja feedu produktowego i jak ją wykonać?

Feed produktowy niewątpliwie można uznać za podstawę prowadzenia skutecznej kampanii produktowej. Jest to plik produktowy, a więc zestaw danych o produktach, które oferowane są przez e-commerce. Dane muszą być tak przygotowane, by były zrozumiałe dla Google Ads. Powinny zawierać takie atrybuty jak: nazwa, opis, cena, kategoria, zdjęcie oraz dostępność. Tytuł produktu musi być tak skonstruowany, by potencjalny klient od razu zrozumiał, z jakim produktem ma do czynienia. Przekaz musi być więc całkowicie jasny, natomiast opis produktu powinien być ciekawy i zawierać korzyści oraz cechy produktu. Należy stosować więc język korzyści zwany też językiem zalet. Nie zapomnijcie o tym, że zdjęcia powinny być wysokiej jakości. Muszą przyciągać wzrok i być atrakcyjne. W Google Ads należy podawać dokładne dane. Muszą być one w pełni aktualne, gdyż w przeciwnym razie dojdzie do obniżenia wyników kampanii oraz gorszej pozycji. Ostatecznie feed może zostać odrzucony i produkty nie będą pojawiać się w Google. 

Dlaczego tak ważna jest optymalizacja feedu produktowego?

Właściwa optymalizacja feedu produktowego poprawia widoczność oraz skuteczność reklam. Google jeszcze lepiej dopasuje Wasze produkty do zapytań użytkowników, a to zwiększa szansę na wyższą sprzedaż. Dobrze zoptymalizowany feed produktowy może obniżać koszty kliknięcia w reklamę, a następnie poprawiać rentowność kampanii. To oczywiście przekłada się na szybszy zwrot inwestycji. Dzięki optymalizacji unikniecie też błędów, a więc tego, że Wasze produkty będą wyświetlane nieodpowiednim odbiorcom. Wiele osób zastanawia się, jak zarządzać feedem produktowym. Otóż trzeba pamiętać, jak ważna jest jego stała optymalizacja. Dane produktowe powinny być tak maksymalizowane, aby zwiększyć trafność oraz konwersję w Google.

Plik produktowy może być aktualizowany ręcznie bądź automatycznie. Lepszą opcją jest automatyczna aktualizacja. Najlepiej skonfigurować ustawienia tak, aby plik produktowy był aktualizowany raz dziennie. Na bieżąco trzeba sprawdzać, czy plik nie został zablokowany przez Google Merchant Center. Zadbajcie również, by tytuł zawierał najważniejsze informacje, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Te frazy powinny znajdować się już na samym początku tytułu. Idealna długość wynosi od 50 do 70 znaków. Z kolei opis powinien być bogaty w słowa kluczowe, ale jednocześnie powinna cechować go naturalność. Trzeba przedstawić zalety produktu, np. w formie storytellingu. Warto jeszcze wprowadzić elementy hiperpersonalizacji. Zdjęcia muszą być wysokiej jakości z dobrą rozdzielczością i ukazywać produkt z różnych perspektyw. Cena i stany magazynowe także muszą być spójne. Potencjalna rozbieżność prowadzi do utraty zaufania wśród potencjalnych klientów. Możecie również tworzyć dodatkowe atrybuty, które są specyficzne dla danego sklepu, czyli niestandardowe. Mogą być to informacje o promocjach, nowościach. Można też przedstawić unikalne cechy danego towaru. Jeżeli chcecie poznać więcej informacji na temat kampanii produktowej Google Merchant Center, to wejdźcie na stronę: https://pragmago.tech/pl/porada/google-merchant-center-czyli-kampania-produktowa-krok-po-kroku/.           

Artykuł sponsorowany

Redakcja finna.pl

Nasz zespół doradza w wielu kwestiach zawodowych. Dzielimy się profesjonalną wiedzą z zakresu biznesu, finansów, pracy oraz wielu przydatnych obszarów wiedzy.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?

embedded finance