Strona główna
Praca
Tutaj jesteś

Efektywna praca – co należy wiedzieć

Praca Data publikacji - 22 września 2020 Autor - Redakcja finna.pl


Efektywna praca podwładnych to z pewnością ogromne marzenie samych pracodawców, każdy z nich zatrudniając nową osobę liczy, że przyniesie ona duże zyski dla działalności. Jednak, sukces za odpowiednią wydajność pracy leży zarówno po stronie pracowników – którzy powinni mieć przede wszystkim chęć do rozwijania się i wypełniania celów, ale jak również pracodawcy – wiele czynników zależnych jest właśnie od sposobu kierowania przełożonych.

Efektywna praca – czynniki wpływające

Motywacja
To kluczowy element wydajności pracy. Bez odpowiedniego systemu motywacyjnego pracownicy nie będą pozytywnie zachęceni do wykonywania jak najlepiej swoich obowiązków. Może to być premia, specjalne benefity czy możliwość awansu. Często dobrym sposobem wzbudzenia w pracownikach chęci działania jest umieszczenie ich najlepszych projektów i osiągnięć w firmie lub na jej platformie internetowej.

Odpowiednie kierownictwo
Każdemu kto chociaż raz pracował pod czyimś okiem, nie trzeba wyjaśniać, że dobrze dobrana kadra zarządzająca to klucz do sukcesu. Nawet jeśli system motywacyjny nie zawodzi a my lubimy to co robimy – to w przypadku aroganckiej i nieuprzejmej kadry szybko można stracić chęć do pracy.

Dobra współpraca w zespole
To niezwykle istotna kwestia, brak zrozumienia i oparcia we współpracownikach powoduje brak motywacji. Zbyt duża zażyłość i nieprofesjonalnie bliskie kontakty oczywiście także nie prowadzą do niczego dobrego. Aczkolwiek, jeśli idąc do pracy mamy świadomość, że w razie problemu czy niepewności mamy możliwość zwrócenia się do innych pracowników czy chociażby mamy kompanów na wyjście na przysłowiowy lunch – poziom motywacji, a tym samym efektywności, rośnie.

Bezpieczeństwo
To bardzo ważny element efektywności pracownika. W przypadku stałej niepewności zatrudnienia, straszenia zwolnieniami czy skróceniem etatów motywacja drastycznie spada. Często brak świadomości

Efektywna praca – możliwość kreatywnego myślenia

Wykonywanie obowiązków zazwyczaj kojarzy się ze ściśle nakreślonymi szablonami, których nie sposób obejść. Oczywiście, w większości przypadków rzeczywiście zadania do wykonania powinny wyglądać tak jak chciał tego kierownik i to będzie w stu procentach dobrze zrobione polecenie. Jednak, czasami warto dać szansę nieszablonowemu myśleniu, wysłuchać odmiennej propozycji pracownika i przedyskutować jego wizję.

Zarządzanie stresem
Częste wystąpienia przed sporą publicznością czy ciągłe bronienie każdego z projektów przed kadrami? Nawet najlepszy pracownik, pracujący niezwykle wydajnie nie zawsze posiada umiejętność radzenia sobie ze stresem. W takim przypadku świetnie sprawdzi się dodatkowa osoba w firmie – pomagająca uporać się z owym problemem.

Redakcja finna.pl

Nasz zespół doradza w wielu kwestiach zawodowych. Dzielimy się profesjonalną wiedzą z zakresu biznesu, finansów, pracy oraz wielu przydatnych obszarów wiedzy.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?

praca