Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

Chcesz dowiedzieć się, jak awansować? Sprawdź te porady!

Biznes Data publikacji - 12 września 2020 Autor - Redakcja finna.pl


Nie jesteś zadowolony ze swojego obecnego stanowiska? Chcesz piąć się wyżej po drabinie kariery? Sprawdź, jak awansować!

Awans w pracy

Dla wielu osób awans w pracy jest głównym celem, ponieważ nie tylko pozwala na lepsze zarobki, ale również daje większy prestiż oraz szersze perspektywy. Właśnie dlatego tak często pojawiającym się pytaniem jest – jak dostać awans?

Awans w pracy jest zależny przede wszystkim od struktury organizacyjnej panującej w danej firmie. W niektórych awansowanie nie jest skomplikowaną procedurą, natomiast w innymi przejście na lepsze stanowisko, a tym samym uzyskanie wyższej płacy jest bardzo trudne lub niemalże nie jest możliwe.

Wobec tego o tym, czy uda się dostać awans, decyduje szeroka gama czynników, które nie zawsze są zależne od samego pracownika. Jednak tam, gdzie awansowanie jest możliwe, warto wiedzieć, jak awansować, ponieważ to właśnie wtedy szansa na angaż na lepsze stanowisko jest jeszcze prostsza.

Porady dla chcących awansować

Awansowanie często jest kwestią czasu, dlatego wtedy, gdy pracownik ma dłuższy staż, może on otrzymać awans zawodowy. Jednak niekiedy awans jest kwestią specjalnych zasług, dlatego też na lepsze stanowiska mogą liczyć ci pracownicy, którzy zasłużą się dla firmy.

Wobec tego warto zapoznać się bliżej z różnymi poradami, na podstawie których będzie można łatwiej otrzymać awans, żeby wyróżnić się na tle pracowników i w ten sposób stać się pierwszym w kolejce do jego otrzymania w przyszłości.

Aby przyspieszyć awans, pamiętaj o tym, żeby:
• sumiennie realizować swoje obowiązki
• proponować nowe pomysły wspomagające pracę
• skutecznie rozwiązywać kluczowe problemy
• zdobywać nowych klientów
• wyróżniać się wysoką kulturą pracy
• podnosić swoje kwalifikacje
• nawiązywać przyszłościowe relacje biznesowe

Oczywiście, warto też pamiętać o tym, żeby samemu zapytać o możliwości otrzymania awansu w pracy. Dzięki temu można dowiedzieć się o swojej aktualnej pozycji i uzyskać wskazówki, w jaki sposób można przyspieszyć angaż na wyższe stanowisko. Niekiedy problemem jest właśnie brak pytania przełożonego, jak awansować, a także kiedy jest to możliwe.

Podsumowanie

Wobec tego awansowanie w pracy zależne jest od wielu czynników. Przede wszystkim najważniejsza jest firma, w której zatrudniony jest pracownik. Niektóre z nich pozwalają na łatwe awansowanie na wyższe szczeble w karierze, natomiast inne ze względu na specyfikę danego stanowiska czy branży nie dają takich możliwości. Aby łatwiej awansować, warto też pamiętać o tym, że będzie to łatwiejsze dzięki wysokim kompetencjom, ambicjom oraz ciężkiej pracy.

Redakcja finna.pl

Nasz zespół doradza w wielu kwestiach zawodowych. Dzielimy się profesjonalną wiedzą z zakresu biznesu, finansów, pracy oraz wielu przydatnych obszarów wiedzy.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?

embedded finance