Jak prawidłowo wybrać nazwę firmy?

0
27

Tworzenie nowej firmy to proces skomplikowany. Składa się na niego wiele elementów. Wśród nich jest również stworzenie nazwy dla nowej firmy. Nie jest to jednak takie proste jak mogłoby się wydawać. Wybierając nazwę trzymać trzeba się konkretnych zasad.

Nazwa firmy a marketing

Proces polegający na wyborze nazwy firmy określa się jako naming. Nazwa firmy to kluczowy aspekt w późniejszych działaniach marketingowych. Klienci kojarzą firmy w szczególności właśnie po ich nazwach. Zły wybór nazwy może sprawić, że wszelkie działania marketingowe zakończą się porażką. Dlatego jedną z głównych cech nazwy firmy powinna być jej stała. Choć różne slogany czy hasła reklamowe mogą się zmieniać, to nazwa firmy zawsze powinna być niezmienna. Dodatkowo dobra nazwa firmy musi się wyróżniać wśród konkurencji. Dzięki temu będzie ona łatwa do zapamiętania przez klientów.

O czym pamiętać wybierając nazwę firmy?

Jak wspomniano, wybierając nazwę firmy pamiętać trzeba o kilku zasadach. Przede wszystkim nie można tu przesadzić. W namingu mniej znaczy więcej. Nazwa powinna być krótka i prosta. Dzięki temu łatwo będzie można ją zapamiętać. Po drugie, nazwa firmy musi być zrozumiała. Pamiętać trzeba, że każdy człowiek jest inny i różne rzeczy co innego mogą oznaczać dla różnych osób. Dlatego postawić należy na taką nazwę, która będzie po prostu zrozumiała dla większości. Oczywiście ważne jest także to, aby nazwa miała pozytywny wydźwięk.

Tworzenie nazwy firmy

Zatem jak wybrać nazwę firmy? Na początku najlepiej jest zacząć od burzy mózgów. Warto spisać na kartce wszystkie pomysły jakie przychodzą nam do głowy. Kolejny etap to eliminacja tych, które podobają nam się najmniej. Najlepiej, aby to tej eliminacji pozostało maksymalnie 10 nazw. Teraz przejść można do ich testowania. W tym celu warto porozmawiać o tych nazwach z przyjaciółmi i znajomymi. Zapytać ich o zdanie. Po pewnym czasie warto sprawdzić, które z tych nazw zostały przez znajomych zapamiętane. Po takim testowanie pozostać powinni max 3 nazwy. Teraz warto zrobić sobie przerwę tak, aby mózg nieco odpoczął od tematu wyboru nazwy. Po tym czasie można dokonać wyboru tej ostatecznej.

Wybór nazwy firmy jest bardzo ważny. To podstawa firmy, a potem podstawa wszystkich działań marketingowych. Nie może być to wybór przypadkowy. Nazwę firmy wybierać należy bardzo skrupulatnie. Nie można się w tym zakresie zbytnio spieszyć. Wszystko po to, aby szybko nie okazało się, że wybór był błędy. Jeśli bowiem tak by się stało to oznaczałoby to niemałe problemy dla firmy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here